Wednesday, September 16, 2009

Lum sum entry

Salam semua
hopefully semua nyer sihat sahajorrr
so cm mane ngan mood raya...dh makin x sabor nk balik Kg dah ke hehehehe
aku dh tentu x sabor nyerr(masa menaip entry ni happi sajerrr sbb esok dh nk balik kooo)
entry kali ni mmng lumsum nyer citer(campur citer citer basi hehehe)
semua nyer berkaitan ngan raya jer ek..
so memula kita citer pasal persiapan aku utk raya ni...
Literally,raya aku camtu gak...mcm dulu-dulu gak..just excited nak balik jer...sambut raya tu xde lah sgt...
rindu nak jumpa parents n adik beradik lain and anak-anak buah yg jajal(nakal)

so to begin our story for to today...
berkenaan ngan my new Pappy LaPiu
Pappy LaPiu ni dh lama teringin nk beli...tp x mampooo...so berangan lah dulu kann
tp kali dh bajet ketat skit baru ler mampu...tu pun dh pikir berkali-kali...
memandangkan cuti raya ni byk sgt keje nk buat...dgn adanyer Pappy LaPiu ni hopefully keje aku makin senang ler(kononnyerr padahal chatting memanjang klu dh buka pc).Pappy LaPiu ni brand acer jer..ASPIRE 4736
and the best thing is...x sangka sama brand ngan org yg aku syg(kebetulan k)



ni lah pic Pappy LaPiu



next....
yang ni lak pasal tiket nk balik Kg...actually dh beli dh saje nk buat citer kannnnn.....
so esok aku akn balik Kg..(yahooooooo...cuti lama kooo merasa tdo smpi lebam)
as usuall..klu raya jer aku akan apply cuti utk 2 mggu(jeng jeng jeng)
alasan yg selalu aku guna bgtau boss.."aler boss...bukan tiap bulan dpt balik Kg..twice a year or thrice a year(tu pun klu bajet ada)
and normally cuti aku akan approve gak but with one condition from my boss...semua keje dah settle..so ape lg..two weeks b4 nk balik cuti..aku mmng gigih lak gak(kononnyer) menghabiskan keje yg tertunggak atas meja.



E-ticket nk balik raya esok




and next...
klu dh balik Kg ni..duit raya kene lah prepare awal-awal...
klu x prepare mmng kecoh lah time raya klu anak buah dh dok berbaris nk minta kan
so mcm tahun sudah gak..aku prepare duit raya nii dah lama...since raya last year lg(balance duit raya)..
yg kaler merah tu kebiasaan nyer utk anak buah aku jerr...sume dpt dlm range rm10 sorg..kecuali my baby...dia special lah skit..tp x byk mane rm20 jer hehehe...anak buah yg lelain mesti jeles sbb my baby dpt lebih dr diorg huhuhu tp raya tahun ni kene berganda skit nk bagi...sbb ada sorg lagi baby kt umah(meriahnyerr umah ku huhu)
yg kaler hijau tu lak...utk cousin ...tp yg kecik-kecik jer aku bg...yg dh besar pjng tu...klu nk...aku bg gak..tp selalu nyer diorg segan nk minta...
and yg rm1 tu plak utk bebudak yg dtg umah(klu ada ler)tp xde lah bg rm1...dlm sampul aku letak dlm rm2 jer..tp tu pun diorg nk minta 2 kali...so dpt rm4...



duit raya utk bebudak



and lastly
Klu balik kg mesti ler kene beli kuih raya..tp tahun ni aku x beli byk mcm last year
penat k nk mengangkut...dhler sorg-sorg jer
sakit tangan nk mengangkut sume tu..mane beg lg..kuih lg...
tahun ni aku beli 5 bekas kuih raya jer...yg lelain tu aku suh adik aku beli...

antara biskut yg aku sempat nk tunjuk hehehe

So setakat tu jer rasanyer update ni...b4 raya..
pepaham ler kt Kg aku tu rasanyer xde coverage utk broadband...so merasa ler p bandar klu nk update citer baru kannn...
and b4 i leave...
nk ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri..Maaf Zahir Dan Batin kepada semua..x kira siapa saje...kiranya ada silap dan salah harap dimaafkan...
semoga kita semua bergumbira di Hari Lebaran disamping keluarga dan insan yg kita sayangi k...

No comments:

Post a Comment